Handelsbetingelser

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne
levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Webshoppen Pureday.dk og
opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og
behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores
vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine
oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.pureday.dk er Jette Jacobsen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle
tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks.
være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi
skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata
bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Jette@Puredayinfo.dk

Betaling

Pureday ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron,
Mastercard og JCB. Vi kan nu også tage mod betaling via Apply pay. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Pureday ApS krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure
Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit
kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Levering

Webshoppen Pureday ApS prøver at efterstræbe at afsendelsen af ordrer bliver sendt fra dag til
dag. Dog kan visse levering være 2-3 dage.
Pureday ApS sørger for levering med Post Nord og du vil modtage en
besked om afhentning fra Post Nord med tracking nummer. (Fragt priser ved køb under 499,00 er kr 39,00.)
Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Nord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i
forhold til den ønskede leveringsdato. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige
dage) eller decideret udeblevne leverancer, vil vi Pureday være i kommunikation
med kunden.

Reklamationsret

Webshoppen Pureday ApS yder 2 års reklamationsret til forbrugere i henhold til købelovens
regler for varekøb, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved
varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller
slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe
vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler,
som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Webshoppen Pureday Aps
indenfor rimelig tid. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har
opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget,
vil reklamationen altid være rettidig.
Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt.
kreditering eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. I forbindelse
med reklamationssager afholder Pureday ApS returneringsomkostninger i rimeligt
omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en
kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Pureday ApS Blokken 31 3460 Birkerød
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager
pakker sendt pr. efterkrav. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en
detaljeret beskrivelse af problemet.
(Beskriv eventuelle særlige procedurer, som kunden kan følge.)
Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt
hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende
informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse,
registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå,
kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
(Indsæt eventuelt oplysninger her, hvis I har særlige regler for reklamationsret i
B2B-aftaler.)

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som
afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.
Refusion sker normalt altid til betalingsmiddel, som betalingen kom fra.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages, derefter 14
dag til at sende det retur.  Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere
varen i helt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget
retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.
Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Forbrugeren kan ikke fortryde et køb såfremt produktet er blevet åbnet af sin
forsegling.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis
du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber
fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter
den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt
periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første
vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at
du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte
standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os
besked.
Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer
retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit
køb.

Retunering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende
varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der
opstår en skade under transporten.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: kr 49,00
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige
årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt
efter leveringen,

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde,
end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde,
den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage
afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at
du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet,
fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det
gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en
anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder),
senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde
aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet,
medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender
os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Webshoppen Pureday.dk

Blokken 31, 3460 Birkerød

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på
ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt
kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes
os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens
online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Webshoppen Pureday.dk
Blokken 31
3460 Birkerød

Tel: 31100004
E-mail: info@pureday.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale
om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den: ___________________ Modtaget den: ___________________

Forbrugerens navn: __________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _______________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _____________________________ Dato: _____
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er sendt